نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان همینجوری قیمت و تعرفه ش زیاده و این باعث میشه که خیلیا نرن تا درمان کنن و دندنا یا فکاشون منظم و تراز شه. اگه دغدغه تون اینه چندتا رالهکار کوچیک و ساده بهتون معرفی می کنیم که بتونیم حداقل هزینه ها رو کاهش بدید یکم و درمانتون رو شروع کنید.

پرداخت اقساطی هزینه ارتودنسی

قسط بندی هزینه ها اولین کاریه که می تونید برای کاهش هزینه هاتون در نظر بگیرید. پیش متخصصی برید که معمولا هزینه ها رو قسط بندی میکنه. اینجوری و مخصوصا توی اوضاع کنونی مملکت به نفع شما میشه. شما اولش با یه هزینه ای توافق می کنید و بعدش مثلا در ۲ یا ۳ قسط هزینه ها رو پرداخت می کنید.

مراکز دندانپزشکی دولتی

یه سری مرکز دندانپزشکی دولتی داریم (مثلا جهاد دانشگاهی) یا دندانپزشکی های زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی که اونجا تعرفه هاا پایین تره. اگه شهرتون از این مراکز داره یه سر بزنید و ببینید هزینه هاشون چطوریه. معمولا باید کمتر از مراکز خصوصی و کلینیک های دیگه باشه.

بیشتر بخوانید : 

ارتودنسی لینگوال 

بیمه دندونپزشکی بگیرید

البته منظورم از بیمه، بیمه هایی مثل تامین اجتماعی و اینا نیستش. چون این بیمه ها که رایجترین ها هم هستند معمولا هزینه پروسه های دندانپزشکی که برای زیبایی هستند رو نمیده. مثلا بیمه ها معتقدند که چون ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند و زیباییه ما پولش رو نمیدیم. اما جدیدا یه سری شرکت نوپا هستن که یه مبالغی میگیرن و شما بیمه میکنن. شما هزینه رو یا ماهانه میدید یا سالانه و یه سقف حمایت هم براتون مشخص میکنه. البته کم پیدا میشه از این شرکت ها که ارتودنسی رو بیمه کنند. ولی شما بگردید.

دستگاه های ایرانی

ببینید شما هرچی رو توی این مملکت که ببینید یه نمونه خارجیش هست و یه نمونه تولید داخلشم هست. قبلنا که همه چی روبراه بود و دلار مثلا زیر ۲ تومن بود اغلب همه دستگاه های ارتودنسی دندان از خارج کشور میومد. مثلا برای ارتودنسی اینویزیلاین ما اینجا معالینه، اسکن و تصاویر اشعه ایکس میگرفتیم میفرستادیم خارج از کشور و اونجا اینویزیلاین ها( ارتودنسی نامرئی )  یا پلاک های متحرک ساخته می شد و با بهترین کیفیت ما دست بیمار میدادیم. اون موقع ارزونم در میومد اما الان که دلار شده ۲۶ تومن چنین کاری دیگه به صرفه نیست و از محصولات ایرانی استفاده بشه بهتره. اگر پولتون رسید خارجیش خیلی خیلی بهتره اما اگر میخوایید در هزینه صرفه جویی کنید روی دستگاه های ایرانی حساب باز کنید.

به یک کلینیک دندانپزشکی همه فن حریف برید

سوای از اینکه خود هزینه ارتودنسی دندان زیاده، یه سری کارم ممکنه براتون در حین درمان پیش بیاد که مجبورید براشون هزینه کنید. مثلا اگه نیاز به جرمگیری دندان یا ترمیم پوسیدگی داشته باشید خب معلومه که باید بهش رسیدگی بشه و هزینه کنید. اما اگه اونجایی که ارتودنسی کردید این پروسه ها رو براتون انجام نده متاسفانه باید برید یه کلینیک دیگه که نه باهاش آشنایی دارید و نه هزینه هاش خوبه. یه کلینیک خوب پیدا کنید که ارتودنسی و کارای دیگتون رو هم با هزینه کمتر براتون انجام بدن.

منبع : مجله  دانستنی های ارتودنسی 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: